02:24 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر نفت

پیشنهاد جذب سرمایه گذاری های بورسی برای رونق انرژی‌های تجدیدپذیر
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از پیگیری پیشنهاد جذب سرمایه گذاری های بورسی برای رونق انرژی‌های تجدیدپذیر در صحن خبر داد.
سایه دخالت‌های سیاسی از سر بورس برداشته می‌شود؟
نماد برتر- طی چند ماه گذشته ترازوی تاثیرگذاری دخالت‌های سیاسی خارج از بازار سرمایه بیشتر از عوامل اقتصادی درونی روی این بازار تاثیر گذاشت و ماجرا تا جایی پیش رفت که قالیباف اصل رفتن را بر ماندن ترجیح داده و وزیر اقتصاد نیز از به کارگیری تلاش‌هایی برای کم کردن این دخالت‌ها خبر داد.
برای اولین بار همه منابع مالی قرارداد‌های نفتی فقط از بورس تامین خواهد شد
نماد برتر- وزیر نفت گفت: به دلیل کمبود منابع صندوق توسعه ملی و برای اولین بار همه منابع مورد نیاز قرارداد‌های نفتی فقط از بازار سرمایه تامین خواهد شد.
برنامه مادر شرکتهای پتروشیمی برای توسعه هوشمند و افزایش ظرفیت پروپیلن
نماد برتر- معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه توسعه هوشمند صنعت پتروشیمی از تدوین ۳۰ طرح راهبردی در قالب گام چهارم توسعه و افزایش ظرفیت ۴.۵ میلیون تنی تولید پروپیلن تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.
وعده وزیر نفت به صادرات روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت تا سه ماه آینده !!!
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس از وعده وزیر نفت به صادرات روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت تا سه ماه آینده خبر داد .
پیش بینی کارشناس انرژی از اثر کرونا بر نفت ۶۰ دلاری سال آینده
نماد برتر- طبق پیش بینی کارشناس انرژی ، تاثیر واکسن کرونا بر بازار نفت سریع نخواهد بود و در صورت رفع مشکلات، می توان انتظار قیمت ۵۵ تا ۶۰ دلاری را داشت.
دو شرط وزیر نفت برای صادرات ۲.۳ میلیون بشکه‌ای سال آینده
نماد برتر- وزیر نفت با اعلام اینکه ایران برای بازگشت به بازار نفت نیازی به اجازه ندارد از تحقق صادرات ۲.۳ میلیون بشکه‌ای سال آینده به دو شرط خبر داد.
برنامه حمله به یک پالایشگاه نفت خنثی شد
نمادبرتر- وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد مقامات این کشور طرح حمله به پالایشگاه ال پالیتو که ظرفیت پالایش نفت به میزان ۱۴۶ هزار بشکه در روز را دارد را خنثی کرده و دو نفر را در این زمینه دستگیر کردند.
ارزان فروشی وزارت نفت در واگذاری پتروشیمی ۹۰ هزار میلیارد تومانی !!!
نماد برتر- نماینده مجلس از تخلف وزارت نفت در واگذاری ۱۳۰ میلیارد تومانی پتروشیمی باختر خبر داد که به ارزش ۹۰ هزار میلیارد تومانی رسیده است.
برنامه ایران برای تولید ۶.۵ میلیون بشکه‌ نفت و استفاده از پالایشگاه‌ها
نماد برتر- وزیر نفت از برنامه ۵. ۶ میلیون بشکه‌ای تولید نفت تا سال ۱۴۲۰ با هدف توسعه صنعت پتروشیمی، بهره‌گیری بهینه از پالایشگاه‌ها و...خبر داد.
اوپک‌پلاس تصمیم عاقلانه‌ای گرفت
نماد برتر- وزیر نفت گفت: بر اساس توافق دوازدهمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس، مقدار کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک در ژانویه ۲۰۲۱ روزانه ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه خواهد بود که با توجه به جلب نظر همه اعضا، تصمیم عاقلانه‌ای است.
اجماع در تصمیم‌گیری نیازمند حوصله و مذاکره است
نماد برتر- وزیر نفت گفت: تصمیم‌گیری اعضای اوپک درباره نحوه تمدید توافق کاهش تولید نفت به نشست فردا (۱۱ آذر) با اعضای غیراوپک موکول شد؛ فردا روز مهمی است و اجماع در تصمیم‌گیری نیازمند حوصله و مذاکره است.
توافق برای تمدید کاهش تولید ٧.٧ میلیون بشکه‌ای نفت سخت است
نماد برتر- وزیر نفت گفت: موضوع تمدید کاهش تولید ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در نشست اوپک مطرح است؛ اما توافق در این زمینه سخت خواهد بود.
رشد ۱۰ درصدی تولیدات خودروسازان اصلی طی ۸ ماهه امسال
نماد برتر- صورت‌های مالی اعلام شده توسط سه خودروساز بزرگ کشور به سازمان بورس نشان می‌دهد که تیراژ تولید خودروهای سواری آن‌ها در هشت ماه سال جاری در مجموع از ۵۴۴ هزار دستگاه عبور کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را ثبت کرده است.
۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها
نماد برتر- افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها در سال‌های اخیر سبب شد مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها از ۴۳ درصد در سال 1392 به ۱۰ درصد برسد و طبق اعلام معاون وزیر نفت با افزایش مقدار خوراک گاز نیروگاه‌ها معادل ۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی رقم خورد و ایران از واردکننده گازوئیل به صادرکننده آن تبدیل شد.